Om Min Sundhedhedsplatform

Adgang til og brug af Min Sundhedsplatform
Hvad er Min Sundhedsplatform?
Hvem har adgang til Min Sundhedsplatform?
Hvordan får jeg adgang?
Hvem kontakter jeg, hvis jeg har spørgsmål til forløb, undersøgelse og behandling?
Tekniske problemer med Min Sundhedsplatform
Jeg har ikke adgang til alle funktioner
Problemer med at logge på med NemID
Jeg blev logget af Min Sundhedsplatform
Datasikkerhed på Min Sundhedsplatform
Datasikkerhed
Min Sundhedsplatform og sundhed.dk
Forskelle mellem Min Sundhedsplatform og Sundhed.dk

Hvad er Min Sundhedsplatform?

Min Sundhedsplatform er en portal for patienter på alle hospitaler i Region Sjælland og Region Hovedstaden.

På Min Sundhedsplatform kan du blandt andet:

  • Kommunikere med sundhedspersonalet
  • Få indblik i dele af dine journaloplysninger
  • Udfylde og sende spørgeskemaer
  • Se svar på prøver
  • Få adgang til dit barns Min Sundhedsplatform
  • Hvis din praktiserende læge har fået analyseret prøver (f.eks. blodprøver) på et laboratorie i Region Hovedstaden eller Region Sjælland, vil du kunne se prøvesvarene i Min Sundhedsplatform.
Tilbage til toppen

Hvem har adgang til Min Sundhedsplatform?

Borgere, der inden for de sidste 10 år har været patient på et hospital i Region Hovedstaden eller Region Sjælland, kan logge ind på minsundhedsplatform.dk via NemID.

Hvis du er tilknyttet en afdeling og er i gang med et aktuelt forløb, vil der være registreret helbredsoplysninger om dig. Hvis du ikke har, vil der være tomt på din side og du vil ikke kunne skrive til afdelinger via Min Sundhedsplatform.

Hvis din praktiserende læge har fået analyseret prøver på et laboratorie i Region Hovedstaden eller Region Sjælland, kan du se prøvesvarene i Min Sundhedsplatform – også selvom du ikke har været i hospitalsbehandling indenfor de sidste 10 år.

Tilbage til toppen

Hvordan får jeg adgang?

Du skal logge på med NemID og acceptere vilkår og betingelser. Hvis du afviser, får du ikke adgang, men har muligheden for at starte forfra med NemID.

Tilbage til toppen

Hvem kontakter jeg, hvis jeg har spørgsmål til forløb, undersøgelse og behandling

Hvis du har spørgsmål til undersøgelse, behandling eller andet i forbindelse med dit forløb, skal du kontakte den afdeling, du er tilknyttet. Du kan finde kontaktoplysninger i din indkaldelse. Hvis du ikke har en indkaldelse, kan du finde kontaktoplysningerne her Kontakt hospitaler og sygehuse

Tilbage til toppen

Jeg har ikke adgang til alle funktioner

Hvis du oplever:

  • at du kan logge på, men ikke får adgang til bestemte funktioner på Min Sundhedsplatform, skal du kontakte afdelingen. Gå til Kontakt hospitaler og sygehuse
  • at forsiden melder fejl, når du prøver at logge på, kan du i nogle tilfælde afhjælpe problemet ved at rydde din browser cache (cookies). Se hvordan du rydder din cache for de forskellige browsere her
  • andre tekniske problemer i Min Sundhedsplatform, så har du følgende muligheder for at kontakte os:

Region Hovedstaden
Ring til os på tlf.: 69 90 68 00 alle hverdage kl. 9-14.

Skriv til minsundhedsplatform@regionh.dk
Vi bestræber os på at svare inden for 3 hverdage.

Region Sjælland
Ring til os på tlf. 31 90 83 64 alle hverdage kl. 9-14.

Skriv til minsundhedsplatform@regionsjaelland.dk
Vi bestræber os på at svare inden for 3 hverdage.


Obs! Hvis du skriver til os pr. mail, må du ikke skrive personfølsomme oplysninger.
Det er for eksempel cpr-nummer eller information om sygdom.

Hvis du oplever, at der mangler information om din behandling, så skal du kontakte den afdeling, du er tilknyttet. Se Kontakt hospitaler og sygehuse

Tilbage til toppen

Problemer med at logge på med NemID

Oplever du problemer med at logge på med NemID, kan du i nogle tilfælde afhjælpe problemet ved at rydde din browser cache (cookies). Hvordan du gør, afhænger af hvilken browser du benytter. Se hvordan du rydder din cache her

Tilbage til toppen

Jeg blev logget af Min Sundhedsplatform

Du bliver automatisk logget af Min Sundhedsplatform, hvis der går mere end 10 minutter uden aktivitet. Det gør vi for at sikre og beskytte dine personlige oplysninger.

Vi anbefaler, at du logger af Min Sundhedsplatform, når du forlader computeren - selv for et kortere øjeblik.

Tilbage til toppen

Datasikkerhed

Dine personlige oplysninger i Min Sundhedsplatform bliver behandlet sikkert og fortroligt og efter persondatalovens forskrifter. Min Sundhedsplatform er desuden underlagt de samme strenge og høje sikkerhedskrav som patientjournaler.

Læs mere om datasikkerhed og cookies her

Tilbage til toppen

Forskelle mellem Min Sundhedsplatform og Sundhed.dk

Min Sundhedsplatform er ikke det samme som sundhed.dk. Den største forskel er, at du i Min Sundhedsplatform kan skrive beskeder til sygehuset, se dine kommende aftaler i bl.a. ambulatorier, svare på spørgsmål om dit helbred og booke tid til udvalgte undersøgelser. Disse muligheder har du ikke på sundhed.dk.

Min Sundhedsplatform kan benyttes af borgere i Region Hovedstaden og Region Sjælland til eksempelvis at:

  • Kommunikere med sundhedspersonalet
  • Se kommende aftaler i ambulatorier
  • Booke tid til udvalgte undersøgelser og behandling
  • Udfylde og sende spørgeskemaer
  • Få indblik i dele af dine sundhedsoplysninger
  • Se svar på prøver
  • Få adgang til dit barns profil
  • Give fuldmagt, så en pårørende får adgang til din profil, hvis du er fyldt 18 år

Sundhedsjournalen på sundhed.dk kan benyttes af alle borgere i Danmark. Her kan du finde information fra hele det offentlige sundhedsvæsen og fra en længere periode end Min Sundhedsplatform. Sundhed.dk kan med fordel bruges til at se:

  • Journaler fra alle danske sygehuse (e-journal)
  • Seneste laboratoriesvar, f.eks. blodprøver, bestilt af egen læge, hospitalet, speciallæger, m.fl.
  • Information om besøg hos din praktiserende læge
  • Information om vaccinationer
  • Medicinkortet
Tilbage til toppen