MyChart - Ofte stillede spørgsmål

Spørgsmål vedr. tilmelding
Hvad er MyChart?
Koster det noget at bruge MyChart?
Hvordan tilmelder jeg mig?
Hvem kontakter jeg, hvis jeg har yderligere spørgsmål?
Din patientjournal
Hvornår kan jeg se mine testresultater i MyChart?
Hvorfor bliver visse testresultater ikke delt elektronisk via MyChart?
Hvad skal jeg gøre, hvis nogle af mine helbredsoplysninger i MyChart ikke er korrekte?
Hvis jeg sender en besked til min læge, hvornår kan jeg så forvente svar?
MyChart til min familie
Kan jeg se et familiemedlems patientjournal i MyChart?
Kan jeg stille spørgsmål vedrørende et familiemedlem fra min MyChart-konto?
Kan min ægtefælle og jeg dele en MyChart-konto?
Efter jeg er tilmeldt
Jeg har glemt min adgangskode. Hvad skal jeg gøre?
Kan I sende mig en ny aktiveringskode, hvis jeg har mistet den, den er udløbet eller jeg ikke har modtaget den?
Hvor kan jeg opdatere mine personoplysninger (f.eks. privatadresse, e-mail eller ændre min adgangskode)?
Tekniske spørgsmål
Hvordan er MyChart sikker?
Hvad er jeres privatlivspolitik?
Jeg blev logget ud af MyChart, hvad skete der?
Hvad er nødvendigt for at kunne bruge MyChart?
Min aktiveringskode virker ikke, hvad skal jeg gøre?

Hvad er MyChart?

MyChart giver patienter en personlig og sikker online adgang til dele af deres patientjournaler. Det giver dig mulighed for sikkert at bruge internettet til at håndtere og modtage oplysninger om dit helbred. Med MyChart kan du bruge internettet til at:

  • Anmode om medicinske aftaler.
  • Se dit besøgssammendrag fra MyCharts elektroniske patientjournal.
  • Se testresultater.
  • Anmode om receptfornyelser.
  • Få adgang til troværdige sundhedsressourcer
  • Kommunikere elektronisk og sikkert med dit sundhedsfaglige team.
Tilbage til toppen

Koster det noget at bruge MyChart?

MyChart er en gratis service, der tilbydes vore patienter.

Tilbage til toppen

Hvordan tilmelder jeg mig?

Patienter, der ønsker at deltage, får en MyChart-aktiveringskode under deres besøg. Denne kode giver dig mulighed for at logge på og oprette dit eget brugernavn og adgangskode. Hvis du ikke fik en aktiveringskode, kan du ringe til din primære sundhedsklinik eller få en ved din næste aftale.

Tilbage til toppen

Hvem kontakter jeg, hvis jeg har yderligere spørgsmål?

Du kan skrive til os på MyChartSupport@*****.com, eller du kan ringe til vores MyChart Patient-support på 1-xxx-xxx-xxxx.

Tilbage til toppen

Hvornår kan jeg se mine testresultater i MyChart?

Dine testresultater er tilgængelige i din MyChart-konto, efter din læge har gennemgået dem. Dette tager normalt 1-12 dage.

Tilbage til toppen

Hvorfor bliver visse testresultater ikke delt elektronisk via MyChart?

Din læge eller sundhedsorganisation afgør hvilke typer af testresultater, der er adgang til i MyChart. Tests af meget følsom karakter er ikke tilgængelige i MyChart

Tilbage til toppen

Hvad skal jeg gøre, hvis nogle af mine helbredsoplysninger i MyChart ikke er korrekte?

Dine MyChart oplysninger kommer direkte fra din elektroniske patientjournal hos din læge. Spørg din læge om at rette unøjagtige oplysninger næste gang du har en aftale. Dine sundhedsoplysninger bliver gennemgået og opdateret i din elektroniske patientjournal ved hvert besøg.

Tilbage til toppen

Hvis jeg sender en besked til min læge eller sygeplejerske, hvornår kan jeg så forvente svar?

Du modtager normalt svar inden for 1-3 hverdage. Vær opmærksom på, at MyChart ikke skal bruges i akutsituationer. Kontakt din sundhedsorganisation eller ring til alarmcentralen, hvis det er en nødsituation.

Tilbage til toppen

Kan jeg se et familiemedlems patientjournal i MyChart?

Ja, det kan du. Dette kaldes fuldmagtshaveradgang og giver en forælder (eller værge) mulighed for at logge ind på sin personlige MyChart-konto og derefter oprette forbindelse til oplysninger vedrørende sit familiemedlem. Udfyld en samtykkeerklæring for fuldmagtshaver og returner den til en af vores klinikker for at anmode om adgang, eller vælg Del min journal fra menuen Sundhed. Derefter kan du vælge "Adgang for venner og familie" og ændre eller tilføje en ny adgang til dit helbredsresume.

Tilbage til toppen

Kan jeg stille spørgsmål vedrørende et familiemedlem fra min MyChart-konto?

MyChart giver direkte adgang til dit personlige helbredsresume og kommunikationen om andres oplysninger ville blive placeret i dit helbredsresume. Disse oplysninger ville ikke blive vist i det korrekte helbredsresume og kunne potentielt være til fare for lægebehandlingen.

Tilbage til toppen

Kan min ægtefælle og jeg dele en MyChart-konto?

Nej, på grund af det følsomme materiale i form af medicinske oplysninger, så skal hver voksen underskrive og indsende en anmodning om udlevering af journalmateriale og oprette deres egen MyChart-konto.

Tilbage til toppen

Jeg har glemt min adgangskode. Hvad skal jeg gøre?

Du kan kontakte vores MyChart Patient-support på 1-xxx-xxx-xxxx, for at anmode om en ny adgangskode. Du kan også klikke på linket "Glemt adgangskode" på login-siden for at nulstille din adgangskode online.

Tilbage til toppen

Kan I sende mig en ny aktiveringskode, hvis jeg har mistet den, den er udløbet eller jeg ikke har modtaget den?

Kontakt os på MyChartSupport@*****.com, efter vi har bekræftet dine oplysninger, vil en ny kode sendes med posten. Beskyttelse af personlige oplysninger forhindrer os i at e-maile en ny aktiveringskode til dig.

Tilbage til toppen

Hvor kan jeg opdatere mine personoplysninger (f.eks. privatadresse, e-mail eller ændre min adgangskode)?

Log på MyChart og fra den venstre menu gå til sektionen Præferencer og vælg den mulighed, der passer bedst.

Tilbage til toppen

Hvordan er MyChart sikker?

Vi sørger for, at dine sundhedsoplysninger holdes private og sikre. Adgang til oplysningerne kontrolleres via sikre aktiveringskoder, personlige brugernavne og adgangskoder. Hver person har en personlig adgangskode, og der gives ikke adgang til kontoen uden adgangskoden. I modsætning til konventionel e-mail, foretages alle MyChart-meddelelser, mens du er logget på vores hjemmeside.

Tilbage til toppen

Hvad er jeres privatlivspolitik?

MyChart ejes og køres af MyChart og er i overensstemmelse med alle føderale og statslige love vedrørende dit privatliv. Dit navn og din e-mail behandles med samme fortrolighed, som dine helbredsoplysninger, og vil aldrig blive solgt af MyChart.

Tilbage til toppen

Jeg blev logget ud af MyChart, hvad skete der?

Vi stræber efter at beskytte dit privatliv og holde dine oplysninger fortrolige. Hvis tastaturet har været urørt 15 minutter, mens du er logget ind i MyChart, bliver du automatisk logget ud af MyChart. Vi anbefaler, at du logger ud af din MyChart-session, hvis du skal forlade din computer, selv for en kort periode.

Tilbage til toppen

Hvad er nødvendigt for at kunne bruge MyChart?

Du skal have adgang til en computer med internet og en opdateret browser (f.eks. Internet Explorer).

Tilbage til toppen

Min aktiveringskode virker ikke, hvad skal jeg gøre?

Din aktiveringskode udløber efter 30 dage, og er ikke længere gyldig, efter du har brugt den. Hvis du stadig har problemer, kan du skrive til os på MyChartSupport@*****.com, eller du kan ringe til vores MyChart Patient-support på 1-xxx-xxx-xxxx.

Tilbage til toppen