Min Sundhedsplatform - Din sikre onlinesundhedsforbindelse
Om Min Sundhedsplatform
- Adgang til og brug af Min Sundhedsplatform
- Kort om Min Sundhedsplatform
- Adgang til Min Sundhedsplatform
- Spørgsmål til dit forløb
- Tekniske problemer med Min Sundhedsplatform
- Tekniske problemer
- Datasikkerhed på Min Sundhedsplatform
- Datasikkerhed i Min Sundhedsplatform?
- Min Sundhedsplatform og sundhed.dk
- Forskel mellem Min Sundhedsplatform og Sundhed.dk
Kort om Min Sundhedsplatform
Min Sundhedsplatform er for dig, der er patient på et af Region Hovedstadens eller Region Sjællands hospitaler.
I Min Sundhedsplatform kan du blandt andet:
- skrive beskeder til den afdeling, du er i forløb hos
- læse journalnotater fra ambulante besøg eller indlæggelser
- se aftaler
- besvare spørgeskemaer om dit helbred
- deltage i videomøde
- se svar på dine prøver
- anmode om aflysning af aftale
- få fuldmagt til din pårørendes profil.
Adgang til Min Sundhedsplatform
Hvis du inden for de sidste 10 år har været patient på et hospital i Region Hovedstaden eller Region Sjælland, kan du logge ind på Min Sundhedsplatform med dit NemID. Du skal acceptere vilkår og betingelser. Hvis du afviser disse, får du ikke adgang. Hvis du har afvist, men alligevel ønsker afgang, skal du starte forfra med NemID.
Er du i et forløb på et hospital, kan du følge med i dine aftaler, se svar på prøver og skrive til afdelingen. Hvis du ikke er i et forløb, kan du ikke skrive til en afdeling.
Du kan også se nogle prøvesvar fra din praktiserende læge, hvis prøven er analyseret på et hospital i enten Region Hovedstaden eller Region Sjælland.
Tilbage til toppen
Spørgsmål til dit forløb
Hvis du har spørgsmål til dit forløb, skal du kontakte den afdeling, du er tilknyttet. Når du er i et forløb, kan du skrive til afdelingen, du er tilknyttet. Du kan forvente at få svar på din besked inden for tre hverdage.
Hvis det drejer sig om noget akut i forhold til dit forløb, skal du altid ringe til afdelingen. Du kan finde telefonnummer i din indkaldelse eller her Kontakt hospitaler og sygehuse.
Tilbage til toppen
Tekniske problemer
Hvis du oplever tekniske problemer, kan du kontakte patientsupporten:
Patientsupport
Vi bestræber os på at svare inden for tre hverdage. |
Hvis du oplever problemer med at logge på med NemID, kan du prøve at anvende en anden browser, fx Chrome, Edge eller Safari.
Hvis du oplever, at der mangler information om din behandling, så skal du kontakte den afdeling, du er tilknyttet.
Se Kontakt hospitaler og sygehuse
Tilbage til toppen
Datasikkerhed i Min Sundhedsplatform?
Dine personlige oplysninger bliver behandlet efter persondatalovens regler. Det betyder, at dine data bliver behandlet sikkert og fortroligt. Min Sundhedsplatform er underlagt de samme høje krav til sikkerhed som patientjournaler.
Læs mere om datasikkerhed og cookies her.
Tilbage til toppen
Forskel mellem Min Sundhedsplatform og Sundhed.dk
Min Sundhedsplatform er ikke det samme som sundhed.dk. I Min Sundhedsplatform kan du blandt andet:
- skrive beskeder til den afdeling, du er i forløb hos
- se aftaler
- besvare spørgeskemaer om dit helbred
- deltage i videomøde med hospitalet
- anmode om aflysning af tid
- booke tid til udvalgte undersøgelser.
På sundhed.dk kan du læse din journal fra alle danske sygehuse, se prøvesvar fra både sygehus, praktiserende læge og speciallæge samt se dit medicinkort og vaccinationer.
Tilbage til toppen

Log på
Log på med NemID og få indblik i dele af dine sundhedsoplysninger.
Vilkår og betingelser
Datasikkerhed og cookies
Om Min Sundhedsplatform
Fuldmagter
Kontakt hospitaler og sygehuse
Tilgængelighedserklæring