Fejl: aktivér cookies for at logge ind på Min Sundhedsplatform.

Om Min Sundhedhedsplatform

Adgang til og brug af Min Sundhedsplatform
Hvad er Min Sundhedsplatform?
Hvem har adgang til Min Sundhedsplatform?
Hvordan får jeg adgang?
Hvem kontakter jeg, hvis jeg har spørgsmål til mit forløb?
Tekniske problemer med Min Sundhedsplatform
Hvorfor har jeg ikke adgang til alle funktioner?
Jeg kan ikke logge på med NemID?
Hvorfor bliver jeg logget af Min Sundhedsplatform?
Datasikkerhed på Min Sundhedsplatform
Hvordan bliver mine data behandlet i Min Sundhedsplatform?
Min Sundhedsplatform og sundhed.dk
Hvad er forskellen mellem Min Sundhedsplatform og Sundhed.dk?

Hvad er Min Sundhedsplatform?

Min Sundhedsplatform er en digital kommunikationsløsning for dig, som er patient på et hospital i Region Hovedstaden eller Region Sjælland.

I Min Sundhedsplatform kan du blandt andet:

  • Skrive beskeder til den afdeling, du er i forløb hos
  • Læse journalnotater fra ambulante besøg eller indlæggelser
  • Se aftaler
  • Besvare spørgeskemaer om dit helbred
  • Deltage i videomøde
  • Se svar på dine prøver
  • Anmode om aflysning af aftale
Tilbage til toppen

Hvem har adgang til Min Sundhedsplatform?

Hvis du inden for de sidste 10 år har været patient på et hospital i Region Hovedstaden eller Region Sjælland, kan du logge ind på Min Sundhedsplatform med dit NemID.

Hvis du er i et forløb på et hospital, kan du følge med i dine aftaler, se svar på prøver og skrive til afdelingen. Hvis du ikke er i et forløb, vil du ikke kunne skrive til en afdeling.

Du kan også se prøvesvar fra din praktiserende læge, hvis prøven er analyseret på et hospital i enten Region Hovedstaden eller Region Sjælland.


Tilbage til toppen

Hvordan får jeg adgang?

Du skal logge på med NemID og acceptere vilkår og betingelser. Hvis du afviser, får du ikke adgang. Hvis du alligevel ønsker adgang, skal du starte forfra med NemID.


Tilbage til toppen

Hvem kontakter jeg, hvis jeg har spørgsmål til mit forløb?

Hvis du har spørgsmål til dit forløb, skal du kontakte den afdeling, du er tilknyttet. Når du er i et forløb, kan du skrive til afdelingen, du er tilknyttet. Du kan forvente at få svar på din besked inden for tre hverdage.

Hvis det drejer sig om noget akut i forhold til dit forløb, skal du altid ringe til afdelingen. Du kan finde telefonnummer i din indkaldelse eller her Kontakt hospitaler og sygehuse


Tilbage til toppen

Hvorfor har jeg ikke adgang til alle funktioner?

Hvis du oplever:

  • at du ikke har adgang til nogle bestemte funktioner i Min Sundhedsplatform, når du er logget ind, skal du kontakte den afdeling, du er tilknyttet.
  • at der mangler information om din behandling, skal du kontakte den afdeling, du er tilknyttet. Se Kontakt hospitaler og sygehuse
  • at forsiden melder fejl, når du vil logge på, kan du prøve at rydde dine cookies (browser cache). Se, hvordan du gør her

Hvis du oplever tekniske problemer, kan du kontakte patientsupporten:

Region Hovedstaden
Ring til os på tlf.: 69 90 68 00 alle hverdage kl. 9-14.

Skriv til os
Du kan skrive til os på to måder:

  1. Sikker e-mail
    Hvis du skal sende en mail eller eksempelvis et skærmbillede med følsomme og fortrolige personoplysninger, fx cpr-nummer eller sygdomsinformation, så skal du skrive til os via borger.dk:
    Send sikker mail fra din side på borger.dk.

  2. Almindelig e-mail
    Hvis din henvendelse ikke indeholder følsomme og fortrolige personoplysninger, så kan du skrive til os via almindelig mail: minsundhedsplatform@regionh.dk.

Vi bestræber os på at svare inden for tre hverdage.

Region Sjælland
Ring til os på tlf.: 31 90 83 64 alle hverdage kl. 9-14.

Skriv til os
Du kan skrive til os på to måder:

  1. Sikker e-mail
    Hvis du skal sende en mail eller eksempelvis et skærmbillede med følsomme og fortrolige personoplysninger, fx cpr-nummer eller sygdomsinformation, så skal du skrive til os via borger.dk:
    Send sikker mail fra din side på borger.dk.

  2. Almindelig e-mail
    Hvis din henvendelse ikke indeholder følsomme og fortrolige personoplysninger, så kan du skrive til os via almindelig mail: minsundhedsplatform@regionsjaelland.dk.

Vi bestræber os på at svare inden for tre hverdage.



Hvis du oplever, at der mangler information om din behandling, så skal du kontakte den afdeling, du er tilknyttet. Se Kontakt hospitaler og sygehuse


Tilbage til toppen

Jeg kan ikke logge på med NemID?

Hvis du oplever problemer med at logge på med NemID, kan du prøve at rydde dine cookies (browser cache). Hvordan du gør, afhænger af hvilken browser du benytter. Se, hvordan du rydder dine cookies her.


Tilbage til toppen

Hvorfor bliver jeg logget af Min Sundhedsplatform?

Du bliver automatisk logget af Min Sundhedsplatform, hvis der går mere end 10 minutter uden aktivitet. Det gør vi for at sikre og beskytte dine personlige oplysninger.

Vi anbefaler, at du logger af Min Sundhedsplatform, når du ikke bruger det aktivt - selv for et kortere øjeblik.


Tilbage til toppen

Hvordan bliver mine data behandlet i Min Sundhedsplatform?

Dine personlige oplysninger bliver behandlet efter persondatalovens regler. Det betyder, at dine data bliver behandlet sikkert og fortroligt. Min Sundhedsplatform er underlagt de samme høje krav til sikkerhed som patientjournaler.

Læs mere om datasikkerhed og cookies her.


Tilbage til toppen

Hvad er forskellen mellem Min Sundhedsplatform og Sundhed.dk?

Min Sundhedsplatform er ikke det samme som sundhed.dk. I Min Sundhedsplatform kan du blandt andet:

  • Skrive beskeder til den afdeling, du er i forløb hos
  • Se aftaler
  • Besvare spørgeskemaer om dit helbred
  • Deltage i videomøde med hospitalet
  • Anmode om aflysning af tid
  • Booke tid til udvalgte undersøgelser.

På sundhed.dk kan du læse din journal fra alle danske sygehuse, se prøvesvar fra både sygehus, praktiserende læge og speciallæge samt se dit medicinkort og vaccinationer.


Tilbage til toppen